چه خبر...!

چه خبر...!

توضیحات مدیر

آرشیو ماهانه سایت

مدیر سایت حجّت نامه

پيوندها

شبکه هاي اجتماعي

پخش آنلاین اماکن مذهبی

پخش زنده حرم

چه خبر...!

دلـنـوشــتـه ظـهور ولی الـعصر(عج) احــــادیــث

نامه اعمال

از آیت الله بهجت (ره) پرسیده شد:

آیا نامه اعمال ما به امام زمان(عج) عرضه می شود؟ و آن حضرت اعمال ما را می بینند؟

آیت الله بهجت پاسخ دادند:

اعمال بندگان در هر هفته دو روز (دوشنبه و پنجشنبه) به ایشان عرضه می شود. همان قدر می دانیم که آن طوری که باید باشیم، نیستیم. چیزی که باعث شرمندگی و خجالت زدگی ما می شود این است که حضرت همه چیز را می دانند و همه چیز را می شنود، آن ها "عین الله الناظره اذن الله السامعه – الواعیه" می باشند.

ما چه کار کردیم برای قرب و نزدیک شدن به آن ها؟ شما که طالب حضور و ظهورید، چرا کاری نمی کنید که همیشه خودتان را پیش آن حضرت ببینید؟! او ما را می بیند و ما او را نمی بینیم! پس چرا اینقدر دوریم؟ بعضی ها خیال می کنند ائمه نمی شنوند و یا مثل مرده های ما هستند.
ائمه(ع) عین الله الناظره و اذنه الواعیه هستند. اگر حرفی زده شود حتی قبل از آن که دیگران که در مجلس هستند، بشنوند آن ها می شنوند.
اللهم عجل لولیک الفرج یعنی گناه نکنیم


منبع:شبستان

زمینه ساز ظهور حجّت(عج)

ظـهور ولی الـعصر(عج) رســــانــه هـــا احــــادیــث

زمینه ساز ظهور امام مهدي(عج)

ظهور امام مهدی علیه السلام شرایط و نشانه هایی دارد که از آنها به عنوان زمینه های ظهور و علائم آن یاد می شود تفاوت این دو آن است که زمینه ها در تحقق ظهور تأثیر واقعی دارند به گونه ای که با فراهم شدن آنها ظهور امام اتفاق می افتد و بدون آن ظهور نخواهد بود. ولی علائم در ظهور نقشی ندارند بلکه تنها نشانه هایی هستند که به وسیله آنها می توان به اصل ظهور و یا نزدیک شدن آن پی برد...                                                           

امام زما

ادامه مطلب

سخنان حضرت علي(ع) درباره اخرالزمان

ظـهور ولی الـعصر(عج) احــــادیــث

  پيشگويي هاي امام علي (ع) درباره آخر الزمان در جاي جاي سخنان آن بزرگوار در نهج البلاغه مشهود است. آن چه مي خوانيد، خلاصه ای از اين سخنان گهربار است که مي توان راهگشاي زندگي امروز و فرداي شيعيان و مواليان آن حضرت باشد.

آخرالزمان از زبان حضرت علی(ع)

«و خلَّف فينا رايةَ الحقِّ ، مَن تَقدَّمها مَرق ، و مَن تَخلَّف عَنها زَهق ، و مَن لَزِمها لَحَق ، دليلُها مَکيثُ الکَـلام ، بَطـِىءُ القِيام ، سَريعٌ إذا قَام ، فإذا أنتُم أَلَنتم لَه رِقابَکم، و أَشَرتم إليه بِـأَصابِعِکم جاءَهُ المَوتُ فذَهَب بِه فَلَبِثتُم بَعدَه ماشاءَ اللهُ ، حتَّى يُطلِعَ اللهُ لَکم مَن يَجمَعُکم ، و يَضُـمُّ نَشرَکم ، فلاتَطمَعوا فِى غَيرِ مُقبِل ، و لاتَيأَسُوا. مِن مُدْبِر ، فإنَّ المُدْبرَ عَسى أن تَزِلَّ بِهِ إِحدَى قائِمَتَـيْهِ ، و تَثبُتَ الأُخرَى ، فَتَرجِعَا حتَّى تَثْبُـتا جَمِيعاً.» (خطبه 100 نهج البلاغه)


او (پيامبر) پرچم حق را برافراشت و در ميان ما به يادگار گذارد; آن کس که از زير سايه اين پرچم پاى پيش نهد از شريعت اسلام خارج گردد; و آن کس که از پيرويش سر باز زند به هلاکت رسد و سرانجام کسيکه زير سايه اين پرچم به پيش رود راه سعادت پيموده و به آن دست يابد.
پرچمدار اين پرچم با شکيبائى و آرامش سخن گويد; و با کندى و تأنى در اجراى کارها بپا خيزد; امّا چون بپا خواست بسى شتاب کند تا به پيروزى نهائى رسد; پس آنگاه که سر در گرو فرمانش نهاديد و با سرانگشت به سويش اشاره کرديد ، دوران او سپرى شده و مرگش فرارسد.
از آن پس ناگزير مدتى که مشيت الهى اقتضا کند در انتظار به سر بريد. آن گاه خداوند شخصيتى را برانگيزد تا شما vh جمع کند و پراکندگى شما را سر و سامان بخشد. پس به کسي که  رو نکرده دل مبنديد و از آن که رو گردانده نااميد مشويد.

امام زما

ادامه مطلب

احادیثی پیرامون غیبت حضرت حجّت(عج)

کــرامــات احــــادیــث

ای آخرین منجی بشریت به ما بگو با غم هجران شما چه کنیم. گاهی به قدری در زندگی روزمره غرق می‌شویم که فراموش می‌کنیم این جهان یک نجات‌بخش و منجی دارد؛ آقا ما با هر شکل و ظاهری که هستیم منتظر آمدن شماییم و می‌دانیم با آمدن شماست که تمام غم‌ها و مشکلات و نابسامانی‌ها جامعه جهانی حل می‌شود.

احادیثی پیرامون غیبت حضرت حجّت(عج)

شما همراهان عزیز سایت حجّت نامه می توانید در ادامه مطلب به گزیده احادیثی از امامان و منابع دیگر درباره غیبت و ظهور امام زمان(عج) را مطالعه فرمایید.

احادیثی پیرامون غیبت حضرت حجّت(عج)

ادامه مطلب

معجزاتی از منجی عالم(عج)

کــرامــات احــــادیــث

معجزات و کرامات بسیاری از آن امام عزیز صادر شده است که ذکر آن‌ها نیاز به یک کتاب جداگانه دارد. ولی در اینجا به چند نمونه آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. مردی از اهالی عراق، مالی را برای امام ‌زمان (ع) فرستاد، حضرت مال را برگرداند و پیغام داد که حق پسرعموهایت را که چهارصد درهم است، از آن خارج کن. مزرعه‌ای در دست او بود که پسرعموهایش در آن مزرعه شریک بودند، ولی حق آن‌ها را نمی‌پرداخت. چون حساب کرد، دید که طلب آن‌ها همان چهارصد درم می‌شود. پس از پرداختن آن، باقی‌مانده را نزد حضرت فرستاد و قبول شد.»

2. ابن شادان می‌گوید: چهارصد و هشتاد درهم سهم امام نزد من جمع شده بود، من نمی‌خواستم از پانصد درهم کمتر باشد، لذا بیست درهم از مال خودم برداشته، به آن اضافه نموده و برای اسدی (وکیل حضرت) فرستادم، اما ننوشتم که مقداری از این‌ها هم از من است. جواب آمد: پانصد درهمی که بیست درهم آن از خودت بود رسید.

منابع:

پورتابل جامع مهدویت

دعا برای فرج!

ظـهور ولی الـعصر(عج) احــــادیــث

تعجــیل در فــرج

صاحب کتاب مکیال المکارم به نقل از آقا میرزا محمد باقر اصفهانی نقل کرده است که شبی از شبها در خواب یا بین خواب و بیداری مولایم امام حسن مجتبی (علیه السلام) را دیدم که نزدیک به این تغبیر فرمودند: "برمنبرها به مردم بگویید و به آنها امر کنید که توبه کنند و برای فرج و تعجیل ظهور حضرت حجت (عج) دعا نمایند و این دعا مثل نماز میت نیست که واجب کفائی باشد و به انجام دادن آن از سوی بعضی از مکلفین از سایرین ساقط گردد بلکه مانند نمازهای یومیه است که برتمام مکلفین واجب است آن را انجام دهند!

از سوی دیگر هر کسی به خوبی می داند که شکر نعمت واجب است و لازم است هر کس به خاطر نعمتهایی که خداوند متعال به وی ارزانی داشته است شکر و ستایش به جای آورد. نعمت واقعی برهرکس در هر عصر و زمانی امام آن عصر است که زمین بخاطر او پا برجاست. حضرت امام موسی بن جعفر(علیه السلام) در تفسیر آیه ی شریفه: " وَأَسْبَغَ عَلَیْكُمْ نِعَمَهُ ظَاهِرَةً وَبَاطِنَةً  " (لقمان /20) فرمودند: نعمت ظاهری امام ظاهر و نعمت باطنی امام غائب است (یعنی امام زمان است) از این رو لازم است که شکر نعمت امام و ولایت او برخود را به جای آوریم ودر این امر کوتاهی ننماییم دعا یکی از روش هایی است که می توانیم از طریق آن شکر نعمت وجود امام را انجام دهیم. دعای برای سلامتی و نیز دعا برای تعجیل ظهور امام عصر (عج) اگر دعا نکنیم هلاک می شویم!

حالاگر از وظیفه ی بسیار مهم خود که یکی از آن ها دعا برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام عصر (عج) است کوتاهی و غفلت نماییم خدای نخواسته هلاک خواهیم شد.

 

نخستین رجعت کننده؟

ظـهور ولی الـعصر(عج) احــــادیــث رجـعــت

اولین قبری که بعد از ظهور شکافته می شود قبر کیست؟

اولین قبری که بعد از ظهور شکافته می شود قبر کیست؟ 

به گزارش خبرگزاری میزان، درباره رجعـت:

امام صادق(ع)می فرماید: «اولین کسی که قبر او شکافته می شود و به سوی دنیا باز می گردد، حسین بن علی(ع) است.»

و در جای دیگر می فرماید: «نخستین فردی که به دنیا باز می گردد، حسین بن علی است پس حکومت می کند تا وقتی که در اثر پیری ابروان او بر چشمانش می افتد.» که اشاره به طولانی بودن حکومت امام حسین در عصر رجعت است.

جابر نیز از امام باقر (ع) نقل می کند که امام حسین(ع)در روز عاشورا، پیش از شهادتش، به تفصیل درمورد رجعت خود و یاران خود سخن گفت: «بشارت باد شما را به خدا قسم اگر این قوم ما را بکشند، ما نخستین کسانی هستیم که نزد پیامبرمان باز می گردیم و تا مدتی که خدا بخواهد توقف خواهیم کرد، آن گاه من اولین کسی هستم که قبرش شکافته می شود و ناگهان از قبر خارج می شوم، در حالی که امیر المؤمنین نیز از قبرش خارج شده و مهدی ما نیز قیام نموده است.» در این روایت، رجعت امام حسین و امیر المؤمنین ـ علیهما السّلام ـ همزمان با قیام حضرت مهدی (عج) بیان شده است. در روایت دیگر امام صادق (ع)  می فرماید: «امام حسین(ع) همراه با شهدای کربلا و هفتاد پیامبر، بازگشت می نماید. رو می آورد به سوی دنیا امام حسین همراه با کسانی که با وی به قتل رسیده بودند و همراهی می کنند او را هفتاد پیامبری که با موسی بن عمران مبعوث شدند. آن وقت حضرت قائم انگشترش را به او می سپارد.»

پی نوشت: معجم احادیث المهدی، ج ۵، ص ۳۲۸،

روایاتی مبنی بر امکان رجعت

ظـهور ولی الـعصر(عج) احــــادیــث رجـعــت

روایاتی مبنی بر امکان رجعت

به نقل از پایگاه حوزه ؛ در حقیقت بحث از نوع بحث قیامت است و به همان دلائلی که روز رستاخیز ثابت می‌شود امکان رجعت - به معنای بازگشت به دنیا پس از مرگ  نیز قابل اثبات است و علاوه بر آن ادله جداگانه‌ای هم دارد، بنابراین هر گونه تردید در مورد امکان رجعت منجر به تردید نسبت به قیامت می‌شود.

در کتب رجعت برخی آیات قرآن شاهد بر رجعت در اقوام گذشته دانسته شده‌است، مثلاً شیخ حر عاملی در الایقاض، ۶۴ آیه از قرآن را دال بر رجعت دانسته‌است، که برخی از آنان از این قرار است...

 شکلک های محدثه

ادامه مطلب

حدیث پیامبر(ص) درباره ارتباط روز جمعه با امام زمان(عج)

ظـهور ولی الـعصر(عج) احــــادیــث

انتظار ظهور حضرت حجت(عج)

به نقل از خبرگزاری شبستان، ابوسلیمان بن اورمه می گوید: در روزگار متوکل به سامرا رفتم و بر سعید حاجب (دربان) وارد شدم.  متوکل، ابالحسن علیه السلام را به او سپرده بود تا آن حضرت(ع) را به قتل برساند. چون بر او داخل شدم، گفت: «آیا دوست داری به سوی خدایت نظر کنی؟» گفتم:  پاک و منزه است خدا؛ خدای من را چشم ها درک نمی کنند و دیدگان از دیدنش عاجزند.

گفت: همان که گمان می کنید او امام شما است.  گفتم: از این دیدن بدم نمی آید.

امام زما

ادامه مطلب

احادیثی با ارزش از حجّت(عج)

مـــسـجـد جــمکــران ظـهور ولی الـعصر(عج) احــــادیــث

احادیث-امام زمان-امیررضا صداقت-ظهور

حضرت مهدی(عج) این بشارت را به شیعه مى دهد که با وجود غایب بودنم، شما را حمایت مى کنم و هرگز نمى گذارم نقشه ى دشمنان حق و حقیقت به ثمر نشیند و مذهب شیعه و شیعیان نابود شوند. گره گشایى هایى که حضرت در طول دوران امامت خویش انجام داده، نمونه هایى رسا براى صحت وعده ى حضرت است.

مهدویون عزیز شما می توانید در ادامه چندین حدیث ارزشمند و گرانقدر از حضرت(عج) را بخوانید و  سعی خود را در جهت عمل به آنها انجام دهیم

امام زما

ادامه مطلب

دجال چیست؟(قسمت1)

ظـهور ولی الـعصر(عج) احــــادیــث رجـعــت

دجال کیست و چه زمانی ظهور می کند؟

دجال در لغت به معنی فردی که بسیار دروغگو ،فریب دهنده است و دجال شخصی که می گویند پیش از حضور مهدی موعود پیدا می شود و بسیاری از مردم فریبش را می خورند.(1الف)
 

دجال در روایت های شیعه 

 در روایت های شیعه نیز گفته های زیادی در مورد دجال به چشم می خورد و اینچنین گفته شده است که وی در زمانی که مردم گناهان زیادی را انجام دهند و نیکی را بد و بدی را نیک بدانند، ظهور خواهد کرد.(1الف)

در روایات اسلامی دجال در آخرالزمان و پیش از قیام مهدی از شرق و احتمالاً از خراسان ظهور می کند. و او با انجام کارهای شگفت انگیز و معجزاتی جمع زیادی از مردم را می فریبد. دجال در اورشلیم ادعای خدایی می کند و سرانجام پس از حکمرانی به مدت چهل روز یا چهل سال به دست عیسی مسیح یا مهدی یا هر دوی آنها به هلاکت می رسد.(1الف)

شکلک های محدثه

 

ادامه مطلب

راز طول عمر امام زمان(عج)

کــرامــات احــــادیــث

 راز طولانی بودن عمر حضرت حجّت(عج)

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در ذیل آیه 14 سوره عنکبوت درباره طول عمر امام زمان(عج) می‌نویسد:

«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى‏ قَوْمِهِ فَلَبِثَ فیهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلاَّ خَمْسینَ عاماً فَأَخَذَهُمُ الطُّوفانُ وَ هُمْ ظالِمُونَ»­

و به راستى نوح را به سوى قومش فرستادیم، پس در میان آنان هزار سال، به استثناى پنجاه سال، درنگ کرد- ولى جز اندکى از مردم به سخن او گوش ندادند- پس طوفان آنان را در حالى ­که ستمگر بودند، فرا گرفت.

نکته‌ها:

1. قرآن، با بیان عمر طولانى انسان­‌های گذشته، آن را امری ممکن و شدنی خوانده است.«أَلْفَ سَنَةٍ»

2. تنها پیامبرى که مدت رسالتش در قرآن بیان شده، حضرت نوح(ع) است، البته 950 سال، مدت رسالت آن حضرت تا زمان طوفان است، اما مدت پیامبری ایشان پس از طوفان و سال­‌های عمرش بیان نشده است.

3. عمر طولانى دادن به بشر، برای خداوند محال نیست؛ همان­گونه که او حضرت مهدى(عج) را قرن‌ها زنده نگه داشته تا حکومت عدل جهانى را بر پا کند، گر چه جسم تمام مردم پس از کهولت سن فرسوده می‌­شود، ولى آن حضرت به گفته بزرگان دین، همچنان در چهره انسان چهل­‌ ساله ثابت است و این جاى تعجب نیست.

در صورت همه‏ ما، موى ابرو و مژه ده‌‏ها سال ثابت است، در صورتى که موى سر و صورت همواره در حال تغییر و تحول است، با آنکه آب و غذا و هوا و محل هر دو مو، یکى است. آرى! خداوند می‌‏تواند انسانى را ثابت و دیگران را متغیر قرار دهد.

 شکلک های محدثه

ادامه مطلب

سفارشات حضرت حجّت(عج)!

کــرامــات احــــادیــث زیارت

دعاهای سفارش شده از حضرت حجّت
توصیه به خواندن زیارت آل یاسین
امام زمان (علیه السلام) در توقیع شریفی می فرماید: «هرگاه خواستید به وسیله ی ما به خداوند بلند مرتبه توجه کنید و به سوی ما روی آورید، همانگونه که خداوند متعال فرموده است بگوئید: … سلامٌ علی آل یاسین…. .(1)                                                                                                        
توصیه به خواندن دعای ندبه
یکی از بازرگانان اصفهانی که مورد اعتماد گروهی از دانشمندان بود، در عالم رؤیا به محضر امام زمان (علیه السلام) مشرف می شود و از ایشان می پرسد: «فرج شما کی خواهد رسید؟» می فرمایند: «نزدیک است، به شیعیان ما بگوئید دعای ندبه را روزهای جمعه بخوانند.» (۲)

امام زمان

ادامه مطلب

آیا نام مبارک حضرت مهدی(ع) در سخنان ائمه آمده است؟

ظـهور ولی الـعصر(عج) احــــادیــث

احادیث-امام زمان-امیررضا صداقت-ظهور-امامان
 

 قرآن، آيات بسيارى وجود دارد كه به روايات معتبر،در باره حضرت مهدى(ع) و قيام جهانى اونازل گرديده است

در كتاب شريف «المحجّة فى ما نزل فى القائمالحجّة(ع)» كه توسط محدث بزرگوار، مرحوم سيد هاشم بحرانى و بابهرهگيرى از دهها جلد كتب تفسير و حديث، تأليف گرديده، مجموعاً (132) آيهاز آيات كريمه قرآن ذكر شده كه در ذيل هر كدام يك يا چند روايت در تبيين كيفيت ارتباط آيه با آن حضرت(ع) ، نقل شده است.

در اينجا به ذكر چند روايت در اين مورد، بسنده میكنيم:

 شکلک های محدثه

ادامه مطلب

مسجدی فراتر از واقعیت

کــرامــات مـــسـجـد جــمکــران ظـهور ولی الـعصر(عج) احــــادیــث زیارت

ساخت این بنا به نقل عالم معاصرمحدث نوری به فردی به نام شیخ حسن بن مثله جمکرانی مربوط می‌شود، به گفته او که در بیداری با امام دوازدهم شیعیان، مهدی دیدار کرده است و حجت بن حسن دستور ساخت مسجد را به وی داده است.

 مسجد جمکران- امام زمان-ظهور

برخی نیز برای تأیید این مسجد، داستانهایی از برخی علماء بزرگ شیعیان همچون آیت‌الله بروجردی نقل کرده‌اند.

حسن بن مثله جمکرانی در روایت مشهوری که به‌نظر می‌آید تنها سند موجود و معتبر برای ساخت این مسجد باشد چنین می‌گوید:

"من شب سه شنبه، ۱۷ ماه مبارک رمضان سال ۳۹۳ ق در خانه خود خوابیده بودم که ناگاه جماعتی از مردم به در خانه من آمدند و مرا از خواب بیدار کردند و گفتند:برخیز و مولای خود، مهدی را اجابت کن که تو را طلب نموده است.
آنها مرا به محلی که اکنون مسجد جمکران است آوردند، چون نیک نگاه کردم، تختی دیدم که فرشی نیکو بر آن تخت گسترده شده، جوانی سی ساله بر آن تخت تکیه بر بالش کرده و پیرمردی هم نزد او نشسته است، آن پیر، خضر نبی بود که مرا امر به نشستن نمود، حضرت مهدی مرا به نام خودم خواند و فرمود:

برو به حسن مسلم (که در این زمین کشاورزی می‌کند) بگو، این زمین شریفی است و حق تعالی آن را از زمین‌های دیگر برگزیده است و دیگر نباید در آن کشاورزی کند. عرض کردم: یا سیدی و مولای! لازم است که من دلیل و نشانه‌ای داشته باشم و گرنه مردم حرف مرا قبول نمی‌کنند  فرمود: تو برو و آن رسالت را انجام بده، ما نشانه‌هایی برای آن قرار می‌دهیم، و همچنین نزد سید ابوالحسن (یکی از علمای قم) برو و به او بگو حسن مسلم را احضار کند و سود چند ساله را که از زمین به دست آورده است، وصول کند و با آن پول در این زمین مسجدی بنا نماید. به مردم بگو به این مکان رغبت کنند و آنرا عزیز دارند و چهار رکعت نماز در آن گزارند..."                                                               

شکلک های محدثه

ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

get kod tools